Консультує начальник Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області Роман Возняк
Постановою Кабінету Міністрів України від 18 вересня 2019 року № 843 «Про внесення змін до Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації» оновлено та вдосконалено процедуру розгляду скарг у сфері державної реєстрації. Постанова набрала чинності 21 вересня.
Прийнятою постановою запроваджено 5-денний термін для аналізу Комісією з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (антирейдерська комісія) поданої скарги на предмет її оформлення. Такий аналіз здійснюватиметься до розгляду скарги по суті та дасть змогу скаржнику своєчасно забезпечити усунення допущених недоліків.
Якщо у суб'єкта розгляду скарги наявні інші скарги з питання, порушеного в ній, їх розгляд по суті об'єднуватиметься та здійснюватиметься у строки, які обраховуються з дати реєстрації скарги, поданої раніше.
У разі коли встановлено, що скаргу оформлено без дотримання вимог, визначених законами, суб'єкт розгляду скарги на підставі висновку комісії прийматиме мотивоване рішення про відмову в її задоволенні без розгляду її по суті із зазначенням вичерпної інформації про підстави для такої відмови. Згадане рішення у формі наказу не позбавляє особу права на повторне звернення із скаргою в межах визначених строків.
Крім того, вичерпна інформація щодо підстав для відмови, вказана в рішенні суб'єкта розгляду скарги, як і оприлюднення рішень на веб-сайтах Мін'юсту, як очікується, зробить діяльність Комісії більш прозорою. Причому рішення, прийняте за результатом розгляду скарги, висновки комісії із знеособленими персональними даними щодо наведених суб'єктів та об'єктів невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня з дня прийняття рішення оприлюднюватимуться не лише на офіційних веб-сайтах Мін'юсту, а й на веб-сайтах головних територіальних управлінь юстиції Мін'юсту в АР Крим, в областях, мм. Києві та Севастополі.
Нагадаємо, що скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації прав або територіального органу Міністерства юстиції України подається особою, яка вважає, що її права порушено, у письмовій формі та має містити:
1) повне найменування (ім'я) скаржника, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім'я) представника скаржника, якщо скарга подається представником;
2) реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується;
3) зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку скаржника;
4) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;
5) відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання, що може мати наслідком скасування оскаржуваного рішення державного реєстратора та/або внесення відомостей до Державного реєстру прав;
6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складання скарги.
Скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців або територіального органу Міністерства юстиції України подається особою, яка вважає, що її права порушено, у письмовій формі та має містити:
1) повне найменування (ім'я) скаржника, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім'я) представника скаржника, якщо скарга подається представником;
2) зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, порушені на думку скаржника;
3) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;
3-1) відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання, що може мати наслідком скасування оскаржуваного рішення, повідомлення або реєстраційної дії державного реєстратора та/або внесення відомостей до Єдиного державного реєстру;
4) підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складення скарги.
До скарги додаються засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника у результаті прийняття рішення державним реєстратором (за наявності), а також якщо скарга подається представником скаржника - довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження такого представника, або копія такого документа, засвідчена в установленому порядку.